Veelgestelde vragen
In deze rubriek vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten, schroom dan niet en neem contact op met Accolade via 030 6973 400.
Welk meubilair staat er in het appartement? Wat moet ik zelf regelen?
Dat verschilt met welke bekostiging u bij ons komt wonen. Bij ZIN (Zorg in Natura) zijn alle appartementen gestoffeerd en ingericht met een bed, nachtkastje en kledingkast. Tweepersoonsappartementen hebben uiteraard alles dubbel. Bij VPT (Volledig Pakket Thuis) is het appartement niet gestoffeerd en gemeubileerd.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
U mag een dier in een kooi, alleen als u die zelf kunt verzorgen, meenemen naar het woonzorgcentrum van Accolade. Ook een blindegeleidehond is natuurlijk welkom.
Moet ik zelf zorgen voor een hoog/laag-bed? En hoe regel ik dat?
Dat hangt af via welke regeling u zorg krijgt. Hebt en Zorg in natura (ZIN), dan regelt Accolade een hoog-laagbed.
Mag bezoek de hele dag komen, of gelden daar bepaalde tijden voor?
Als u woont bij Accolade is dat uw nieuwe thuis. Dus dat betekent dat u bezoek mag ontvangen wanneer u maar wilt.
Hebben jullie een logeerruimte, voor wanneer mijn bezoek een nacht wil blijven logeren?
Ja, in Assen, Bilthoven en Bosch en Duin zijn logeerappartementen.
Welke faciliteiten en services zijn er? Wat zijn de kosten daarvan?
Op alle locaties is linnengoed, schoonmaak, eten en drinken inbegrepen. Verder hebben alle locaties diverse aanvullende faciliteiten, waarvoor u soms extra betaalt. Denk bijvoorbeeld aan de kapper, kledingwasservice en klussendienst.
Op www.accoladezorg.nl/wonen ziet u per locatie de belangrijkste faciliteiten.
Welke activiteiten zijn er?
Er zijn op alle locaties volop mogelijkheden om bezig te zijn of anderen te ontmoeten. Accolade organiseert verschillende activiteiten, van muzikale optredens tot lezingen en creatieve middagen. Op alle locaties kunt u op zondag de kerkdienst bezoeken of meeluisteren, en zijn er bijbelstudies.